ערב הגשת התקציב: דרעי רוצה להרחיב את הפטור ממע"מ גם למים וחשמל

    אברהם זילבר | צילום: אלי קובין 3 Comment on ערב הגשת התקציב: דרעי רוצה להרחיב את הפטור ממע"מ גם למים וחשמל
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר נחשף ב'כלכליסט' כי במשרד הכלכלה גיבשו תוכנית שכוללת גם 0% מע"מ על תחבורה ציבורית, מים וחשמל בעלות שנתית של 3 מיליארד שקל בנוסף למוצרי מזון, דרעי מאיים שלא לתמוך בתקציב אם התוכנית, שלה מתנגד האוצר, לא תקודם.

    משרד הכלכלה יציג לאוצר ולרשות המסים תוכנית שבה יבקש להסיר את המע"מ מלחם אחיד, חלה, חלב, שמנת חמוצה, גבינה צהובה, גבינה לבנה, ביצים ומזון לתינוקות. דרעי כבר הכריז בשבוע שעבר שלא יתמוך בתקציב ללא אישור הפטור ממע"מ על שורת מוצרים כעת כאמור מאיים דרעי שלא יתמוך בתקציב אם לא תקודם התוכנית להרחיב את הפטור ממע"מ גם למים וחשמל.

    על פי התוכנית, מהוזלת המים והחשמל יוכלו ליהנות עשירונים 1–8. עלות התוכנית צפויה לעמוד על כ־3 מיליארד שקל בשנה ומימושה תלוי בהסכמות שיושגו עם האוצר ורשות המסים.

    ל'כלכליסט' נודע כי מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג צפוי להציג הערב את התוכנית לצוות הכולל את ראש אגף תקציבים באוצר אמיר לוי, הכלכלן הראשי באוצר יואל נווה וראש רשות המסים משה אשר. לטענת משרד הכלכלה התוכנית תאפשר לעשירונים התחתונים במשק להקטין את עלות המחיה הבסיסית ב־50–150 שקל בחודש – סכומים משמעותיים בהיקפי ההכנסה בעשירונים אלו. במשרד מקווים שירידת המחירים שתתרחש בעקבות יישום התוכנית תביא ללחץ להוריד מחירים על מוצרים דומים, כחלק מהתחרות.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צודק. בארה"ב יש כמעט על כל המוצרים פטור ממע"מ.

    2. 2

      הוא חכם! מכניס עיזים נוקט בשיטה של ראש הממשלה! הלוואי שזה יצליח לו

    3. 1

      " מנהיג אמיתי"- עלה והצלח עים הרבה הרבה סייעתא דשמיא, אמן.